İhbar süreleri kanunda gün değil hafta olarak sayılır ve işçinin kıdemine göre dört basamağa ayrılır. En kısa süre iki hafta, en uzun süre sekiz haftadır.[1]
Kıdeme göre bildirim süreleri aşağıdaki tabloda gösterilmiştir.
| İşçinin kıdemi | Bildirim süresi |
|---|---|
| İşi altı aydan az sürmüş | İki hafta |
| Altı aydan bir buçuk yıla kadar sürmüş | Dört hafta |
| Bir buçuk yıldan üç yıla kadar sürmüş | Altı hafta |
| Üç yıldan fazla sürmüş | Sekiz hafta |
Bu süreler asgari niteliktedir ve iş sözleşmesiyle artırılabilir.[1] Kanuna göre iş sözleşmesi, bildirimin diğer tarafa yapılmasından başlayarak ilgili sürenin sonunda feshedilmiş sayılır.[1] Bildirimin hangi tarihte yapıldığını gösterebilmek için yazılı ve imzalı teslim tercih edilmelidir.
Deneme süresi içinde taraflar sözleşmeyi bildirim süresine gerek olmaksızın feshedebilir.[2] Süreye uyulmadan yapılan fesihte ise süreye ilişkin ücret tutarında ihbar tazminatı ödenir. İşveren bu ücreti peşin ödeyerek de sözleşmeyi feshedebilir.[1]
Bildirim süresindeki iş arama izni ve ihbar süresi ve yıllık izin ilişkisi ayrı yazılarda ele alınmıştır.
İlgili sorular